1. Yunus Emre’nin hayatı, edebi şahsiyeti ve
eserleri hakkında bilgi veriniz. (16p)
2. Aşağıda verilen Yunus Emre’ye ait dörtlüğü
yorumlayınız. (4p)
Dört
kitabın manisi
Bellidür
bir elifde
Sen
elifi bilmezsün
Bu
nice okumakdur.
|
|
3. Tasavvuf kavramını açıklayınız. (4p)
4. Aşağıda tasavvufla ilgili çeşitli tanımlar
verilmiştir. Bu tanımların karşılığı olan kavramları cümlelerin başlarına
yazınız. (13p)
|
Tasavvuf düşüncesinde,
yaratanla yaratılanın tek kaynaktan geldiğini ve "bir" olduğunu
savunan görüştür.
|
|
Allah Teâlâ’yı tanıma, bilme.
Erenler sohbetinde elde edilir.
|
|
Bütün varlığını Hazret-i
Peygamber'in (a.s.m.) manevî şahsiyetinde yok etmek manasına gelir.
|
|
Kulun zât ve sıfatının, Hakk'ın
zât ve sıfatında fâni olması.
|
|
Dinin esas ve görünen şekli,
insanlara emredilen kısmı. Kuranı Kerim’deki ayetlere, Hz. Muhammed'in
(a.s.m) sözlerine dayanan İslam kanunu, İslam hukuku.
|
|
Tasavvufta nefsini dünyadan men
edip âhirete, Allah'a (c.c.) bağlanmak.
|
|
Ondan gayrisi, dünya ile alâkalı
şeyler, Allah'tan
başka her şey hakkında kullanılan bir tâbir.
|
|
Tasavvuf yoluna giren kişinin
bu yolun sonunda bilgiye vasıtasız ulaşmasıdır.
|
|
Belirli sayıda Allah denilerek
kalbin durulmasını hedefleyen zikir çeşidi
|
|
Allah’a ulaşma ve O’nu tanıma
yollarından her biri.
|
|
Allah hariç, dünyadaki her
şeyden vazgeçmiş kişi, kendisini Allah’a bedel olarak vermiş sûfi.
|
|
Öz varlık, kişilik. İnsanın
yeme içme vb. gereksinimlerinin bütünü.
|
|
Tarikattan olanların
barındıkları, ibadet ve zikir yaptıkları yer, dergâh
|
5. Aşağıdaki cümlelerin başına doğru ise “D”,
yanlış ise “Y” yazınız. (7p)
Hoca Dehhani:
·
Klasik edebiyatımızın 16. yüzyıldaki
temsilcilerindendir.
·
Şiirlerinde yoğun olarak dinî – tasavvufî
konuları işlemiştir.
·
Günümüze ancak 6 gazel ve 1 kasidesi
ulaşabilmiştir.
Âşık Paşa:
·
Türk’ün Allah ve yurt sevgisini barışçı dünya
görüşünü tasavvufî bir anlatımla dile getirmiştir.
·
“Hüsn ü Aşk” adında alegorik bir mesnevisi
vardır.
Ahmedî:
·
Usta bir şair olmakla beraber üslubundaki dağınıklık eserlerini gölgelemiştir.
·
“Garipname” adlı dinî tasavvufî öğütler veren
bir mesnevisi vardır.
6. İslamiyet öncesi ve sonrası Türk şiirini
verilen ölçütlere göre karşılaştırınız. (8p)
|
İslamiyet Öncesi
Türk Şiiri
|
İslamiyet Sonrası
Türk Şiiri
|
Kullanılan Türkçe
|
|
|
Nazım birimi
|
|
|
Ölçü
|
|
|
Nazım türleri
|
|
|
7.
Köktürk
kitabeleri için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? (3p)
A. Türk
tarihinin en eski yazılı belgeleridir.
B. Altıncı
yüzyılda yazılıp dikilmiştir.
C. Köktürk
kağanları adına dikilmiştir.
D. Kimi
kitabelerde Çince de kullanılmıştır.
E. Köktürk
alfabesiyle yazılmıştır.
8.
Aşağıdakilerden
hangisi yazılı dönemin ürünlerinden biri değildir? (3p)
A.
Alp Er Tunga Sagusu
|
B.
Sekiz Yükmek
|
||
C.
Tonyukuk Kitabesi
|
D.
Yenisey Kitabeleri
|
||
|
E.
Altun Yaruk
|
|
|
9.
Aşağıdakilerden
hangisi, ayraç içinde verilen kavramla ilgili değildir? (3p)
A. Av
törenlerinin ardından düzenlenen ziyafet. (Şölen)
B. Eski
Türklerde belli zamanlarda düzenlenen av törenidir. (Sığır)
C. Şairlerin
şiirlerini söylerken kullandıkları çalgı âletidir. (Yırçı)
D. Ölen
kişinin iyiliklerini, kahramanlıklarını anlatan şiirlerdir. (Sagu)
E. Günümüzde
atasözleri ile benzerlik gösteren şiirlerdir. (Sav)
10.
Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı
vardır? (3p)
A. Sözlü
edebiyat Köktürklerin yazıyı kullanmaya başlamasıyla sona ermiştir.
B. Sözlü
edebiyat dönemindeki şiirlerde dini düşünceler yoğun olarak işlenmiştir.
C. Eski
Türklerde ozanlar; toplumda hekimlik, büyücülük gibi meslekleri yapmışlardır.
D. Sözlü
edebiyatta şiirlerde ahengi sağlamak için uyak ve rediften faydalanılmıştır.
E. Dörtlüklerden
oluşan şiirler, düz kafiye ile söylenmiştir.
11.
Aşağıdakilerden hangisi masal ve destanların
ortak özelliğidir? (3p)
A. Millî
ve dinî inançların ağır basması
B. Dinleyenlere
belli konuda ders vermenin amaçlanması
C. Sadece
tarihi konularda söylenmesi
D. Gerçek
hadiselerden beslenmesi
E. Ağızdan
ağıza aktarılarak yayılması
12.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışı
yapılmıştır? (3p)
A. Divan-ı
Hikmet hece ölçüsüyle, Hakaniye lehçesiyle yazılmış didaktik bir eserdir.
B. Divan-ı
Lügatit Türk, Araplara Türkçe öğretmek için yazılmış bir eserdir.
C. Kutadgu
Bilig, Edip Ahmet Yüknekî tarafından 1069 yılında yazılmıştır.
D. Geçeklerin
eşiği anlamına gelen Atabet’ül Hakayık, çeşitli öğütler içeren bir din ve ahlak
kitabıdır.
E. Alp
Er Tunga ve Şu, Saka Türklerine ait doğal destanlardandır.
13.
“…………… karşılıklı konuşma tarzı kullanılarak
yazılmıştır. Diyaloglar esere gerçek bir tiyatro özelliği kazandırmıştır.
Karahanlı Türkçesiyle, mesnevi nazım şekliyle yazılmış alegorik (temsilî),
öğretici bir eserdir. “
Bu parçada sözü edilen edebiyat eseri aşağıdakilerden hangisidir? (3p)
A.
Divan-ı Lügatit Türk
|
B.
Atabetül Hakayık
|
||
C.
Divan-ı Hikmet
|
D.
Kutadgu Bilig
|
||
|
E.
Kitab-ı Dede Korkut
|
|
|
14.
“Balım
Sultan”la ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? (3p)
A. Şiirlerinde tasavvufi konulara yer vermiştir.
B. Halk edebiyatı şairlerindendir.
C. Şiirlerinde ölçü olarak hece’yi kullanmıştır.
D. Mevlevi tarikatının Anadolu’daki temsilcilerindendir.
E. Yaşayışı ile eserleri arasında sıkı bir ilişki vardır.
15.
Yunus Emre ile ilgili olarak verilen
aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır? (3p)
A. Bütün
şiirlerini hece ölçüsüyle kaleme almıştır.
B. Tekke
edebiyatının önde gelen şairlerindendir.
C. Şiirlerinde
dini – tasavvufi unsurlara yer vermiştir.
D. Şiirlerini
sade ve tabii bir dille yazmıştır.
E. Risaletü’n
Nushiyye adlı bir mesnevi yazmıştır.
16.
Aşağıdakilerden
hangisi bir gazelin matla beytine aittir? (3p)
A. Ey
Dehhani yüri sabreyle elünden ne gelür
Hûblar cevr ü cefayı kime
öğretmediler
B. Lâle-hadler
yine gülşende neler etmediler
Servi yürütmediler, gonceyi
söyletmediler
C. Gül-i
ruhsarına karşu gözümden kanlu akar su
Habibim fasl-ı güldür bu, akan
sular bulanmaz mı
D. Âdeti
hûbların cevr ü cefadır amma
Bana ettüklerini kimselere
etmediler
E. Hamdülillah
mey-i cân-bahş ile sâkilerimüz
Âb-ı hayvan ile Kevser suyun
istetmediler
17.
Aşağıdakilerden
hangisi Türk destanlarında görülen “motif”lerden biri değildir? (3p)
A.
Gökbörü (bozkurt)
|
B.
Işık
|
||
C.
Rüya (düş)
|
D.
Alperen
|
||
|
E.
Ağaç
|
|
|
18.
“Bolu beyi, seyislerinden Yusuf’a çok
hünerli ve değerli bir at bulmasını emreder. Yusuf, uzun süre Bolu beyinin
isteğine uygun bir at arar. Büyüdüklerinde iyi at olacağını düşündüğü iki zayıf
tay alır. Bolu beyi bu zayıf atları görünce çok kızar ve Yusuf’un gözlerine mil
çekilmesini emreder.”
Yukarıda bir bölümü verilen destan aşağıdakilerden hangisidir? (3p)
A.
Battal Gazi Destanı
|
B.
Danişmend Gazi Des.
|
||
C.
Köroğlu Destanı
|
D.
Edige Destanı
|
||
|
E.
Manas Destanı
|
|
|
19.
Aşağıda verilen destan dizilerinden hangisi,
sadece Türk destanlarını kapsamaktadır? (3p)
A. Alp
Er Tunga – Oğuz – Türeyiş – Şehname
B. Şu – Türeyiş – Gılgamış – Oğuz
C. Türeyiş – Alp Er Tunga – Oğuz – Şu
D. Oğuz
– Alp Er Tunga – Ramayana – Şu
E. Şehname
– Oğuz – Şu – İlyada
20.
“Köktürklerden bir Türk boyu, huzur içinde
otururken, düşman baskınına uğradı. Bu baskında küçük bir çocuk sağ kaldı.
Düşmanlar çocuğun kolunu bacağını kesip bir sazlığa attılar. Bir dişi bozkurt
gelip çocuğu emzirdi. Yaralarını iyi etti. Düşman başbuğu, çocuğun yaşadığını öğrendi.
Adamlar gönderip durumunu öğrenmek istedi…”
Yukarıdaki bölüm aşağıdaki destanlardan hangisine aittir? (3p)
A.
Türeyiş Destanı
|
B.
Ergenekon Destanı
|
||
C.
Göç Destanı
|
D.
Bozkurt Destanı
|
||
|
E.
Alp Er
Tunga Destanı
|
|
|
21.
Aşağıdaki destanlardan hangisi, birlikte
verildiği millete ait değildir? (3p)
A.
Kalavela – Fin
|
B.
Ramayana – Hint
|
||
C.
Nibelungen – Alman
|
D.
Manas – İran
|
||
|
E.
Ergenekon – Türk
|
|
|
22.
Türkçenin
söz kudretini ortaya koyan yazılı ilk metinler olan Köktürk Yazıtları’nın
günümüzde bulunduğu yer aşağıdakilerden hangisidir? (3p)
A.
Moğolistan
|
B.
Kırgızistan
|
||
C.
Doğu Türkistan
|
D.
Kazakistan
|
||
|
E.
Yakutistan
|
|
|
CEVAPLAR:
1. Yunus Emre’nin hayatı, edebi şahsiyeti ve
eserleri hakkında bilgi veriniz. (16p)
·
1238 – 1320
yılları arasında yaşadığı tahmin edilmektedir.
·
Anadolu Türk
edebiyatının kurucusu; tekke, divan ve halk edebiyatının öncüsüdür.
·
Bütün şiirlerinde,
tasavvuf, tasavvuf yolunun zor yönleri, ilahi aşk, İslami prensipler, insanın
nefsi ile olan mücadelesi, Allah’a dayanıp dünya işlerinden uzak olma vb.
konuları işlemiştir.
·
Şiirlerinde maddi
bağlardan kurtulma fikrini telkin eder.
·
Ona göre insanın
vazifesi “kâmil insan” mertebesine ulaşmaktır.
·
Çağdaşlarına göre
oldukça yalın bir dil kullanmıştır.
·
Şiirleri çok basit
gibi fakat söylenmesi son derece zor ahenk ve yapıya sahiptir. (sehl-i mümteni)
·
Eserleri: Divan,
Risaletü’n Nushiyye
2. Aşağıda verilen Yunus Emre’ye ait dörtlüğü
yorumlayınız. (4p)
Dört kitabın manisi
Bellidür bir elifde
Sen elifi bilmezsün
Bu nice okumakdur.
|
Dört
kitabın (Kuranı Kerim, İncil, Tevrat ve Zebur) manası “elif” harfinde
toplanmıştır. Elif burada Allah’ı temsil etmektedir. Yani bütün kitaplar
Allah’ın varlığını ve birliğini anlatmaktadır.
|
3. Tasavvuf kavramını açıklayınız. (4p)
İslam
inancında Allah'a ulaşmanın yollarından biridir. İnsanın akıl yoluyla
erişemediği ilahî hakikatlere ve gayb âlemine ait hakikatlere sezgiyle ulaşma
yoludur.
4. Aşağıda tasavvufla ilgili çeşitli tanımlar
verilmiştir. Bu tanımların karşılığı olan kavramları cümlelerin başlarına
yazınız. (13p)
Vahdet-i Vücut
|
Tasavvuf düşüncesinde,
yaratanla yaratılanın tek kaynaktan geldiğini ve "bir" olduğunu
savunan görüştür.
|
Marifet
|
Allah Teâlâ’yı tanıma, bilme.
Erenler sohbetinde elde edilir.
|
Fenafirresul
|
Bütün varlığını Hazret-i
Peygamber'in (a.s.m.) manevî şahsiyetinde yok etmek manasına gelir.
|
Fenafillâh
|
Kulun zât ve sıfatının, Hakk'ın
zât ve sıfatında fâni olması.
|
Şeriat
|
Dinin esas ve görünen şekli,
insanlara emredilen kısmı. Kuranı Kerim’deki ayetlere, Hz. Muhammed'in
(a.s.m) sözlerine dayanan İslam kanunu, İslam hukuku.
|
Rabıta
|
Tasavvufta nefsini dünyadan men
edip âhirete, Allah'a (c.c.) bağlanmak.
|
Masiva
|
Ondan gayrisi, dünya ile alâkalı
şeyler, Allah'tan
başka her şey hakkında kullanılan bir tâbir.
|
Hakikat
|
Tasavvuf yoluna giren kişinin
bu yolun sonunda bilgiye vasıtasız ulaşmasıdır.
|
Vird
|
Belirli sayıda Allah denilerek
kalbin durulmasını hedefleyen zikir çeşidi
|
Tarikat
|
Allah’a ulaşma ve O’nu tanıma
yollarından her biri.
|
Abdal
|
Allah hariç, dünyadaki her
şeyden vazgeçmiş kişi, kendisini Allah’a bedel olarak vermiş sûfi.
|
Nefis
(Nefs)
|
Öz varlık, kişilik. İnsanın
yeme içme vb. gereksinimlerinin bütünü.
|
Tekke
|
Tarikattan olanların
barındıkları, ibadet ve zikir yaptıkları yer, dergâh
|
5. Aşağıdaki cümlelerin başına doğru ise “D”,
yanlış ise “Y” yazınız. (7p)
Hoca Dehhani:
·
(Y)
Klasik edebiyatımızın 16. yüzyıldaki
temsilcilerindendir.
·
(Y)
Şiirlerinde yoğun olarak dinî – tasavvufî
konuları işlemiştir.
·
(D)
Günümüze ancak 6 gazel ve
1 kasidesi ulaşabilmiştir.
Âşık Paşa:
·
(D) Türk’ün Allah ve yurt sevgisini barışçı dünya
görüşünü tasavvufî bir anlatımla dile getirmiştir.
·
(Y) “Hüsn ü Aşk” adında alegorik bir mesnevisi
vardır.
Ahmedî:
·
(Y) Usta bir şair olmakla beraber üslubundaki
dağınıklık eserlerini gölgelemiştir.
·
(Y) “Garipname” adlı dinî tasavvufî öğütler veren
bir mesnevisi vardır.
6. İslamiyet öncesi ve sonrası Türk şiirini
verilen ölçütlere göre karşılaştırınız. (8p)
|
İslamiyet Öncesi
Türk Şiiri
|
İslamiyet Sonrası
Türk Şiiri
|
Kullanılan Türkçe
|
Sade bir Türkçe
|
Arapça ve Farsça kelimelerin
girdiği bir Türkçe
|
Nazım birimi
|
Dörtlük
|
Dörtlük + Beyit
|
Ölçü
|
Hece Ölçüsü
|
Hece Ölçüsü + Aruz Ölçüsü
|
Nazım türleri
|
Sagu, koşuk, destan
|
Gazel, kaside, ilahi….
|
7.
Köktürk
kitabeleri için aşağıdakilerden hangisi söylenemez? (3p)
A. Türk
tarihinin en eski yazılı belgeleridir.
B.
Altıncı yüzyılda yazılıp dikilmiştir.
C. Köktürk
kağanları adına dikilmiştir.
D. Kimi
kitabelerde Çince de kullanılmıştır.
E. Köktürk
alfabesiyle yazılmıştır.
8.
Aşağıdakilerden
hangisi yazılı dönemin ürünlerinden biri değildir? (3p)
A. Alp Er Tunga Sagusu
|
B.
Sekiz Yükmek
|
||
C.
Tonyukuk Kitabesi
|
D.
Yenisey Kitabeleri
|
||
|
E.
Altun Yaruk
|
|
|
9.
Aşağıdakilerden
hangisi, ayraç içinde verilen kavramla ilgili değildir? (3p)
A. Av
törenlerinin ardından düzenlenen ziyafet. (Şölen)
B. Eski
Türklerde belli zamanlarda düzenlenen av törenidir. (Sığır)
C.
Şairlerin şiirlerini söylerken kullandıkları çalgı âletidir. (Yırçı)
D. Ölen
kişinin iyiliklerini, kahramanlıklarını anlatan şiirlerdir. (Sagu)
E. Günümüzde
atasözleri ile benzerlik gösteren şiirlerdir. (Sav)
10.
Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı
vardır? (3p)
A. Sözlü
edebiyat Köktürklerin yazıyı kullanmaya başlamasıyla sona ermiştir.
B.
Sözlü edebiyat dönemindeki şiirlerde dini düşünceler yoğun olarak
işlenmiştir.
C. Eski
Türklerde ozanlar; toplumda hekimlik, büyücülük gibi meslekleri yapmışlardır.
D. Sözlü
edebiyatta şiirlerde ahengi sağlamak için uyak ve rediften faydalanılmıştır.
E. Dörtlüklerden
oluşan şiirler, düz kafiye ile söylenmiştir.
11.
Aşağıdakilerden hangisi masal ve destanların
ortak özelliğidir? (3p)
A. Millî
ve dinî inançların ağır basması
B. Dinleyenlere
belli konuda ders vermenin amaçlanması
C. Sadece
tarihi konularda söylenmesi
D. Gerçek
hadiselerden beslenmesi
E.
Ağızdan ağıza aktarılarak yayılması
12.
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir bilgi
yanlışı yapılmıştır? (3p)
A. Divan-ı
Hikmet hece ölçüsüyle, Hakaniye lehçesiyle yazılmış didaktik bir eserdir.
B. Divan-ı
Lügatit Türk, Araplara Türkçe öğretmek için yazılmış bir eserdir.
C.
Kutadgu Bilig, Edip Ahmet Yüknekî tarafından 1069 yılında yazılmıştır.
D. Geçeklerin
eşiği anlamına gelen Atabet’ül Hakayık, çeşitli öğütler içeren bir din ve ahlak
kitabıdır.
E. Alp
Er Tunga ve Şu, Saka Türklerine ait doğal destanlardandır.
13.
“…………… karşılıklı konuşma tarzı kullanılarak
yazılmıştır. Diyaloglar esere gerçek bir tiyatro özelliği kazandırmıştır.
Karahanlı Türkçesiyle, mesnevi nazım şekliyle yazılmış alegorik (temsilî),
öğretici bir eserdir. “
Bu parçada sözü edilen edebiyat eseri aşağıdakilerden hangisidir? (3p)
A.
Divan-ı Lügatit Türk
|
B.
Atabetül Hakayık
|
||
C.
Divan-ı Hikmet
|
D. Kutadgu Bilig
|
||
|
E.
Kitab-ı Dede Korkut
|
|
|
14.
“Balım
Sultan”la ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? (3p)
A. Şiirlerinde tasavvufi konulara yer vermiştir.
B. Halk edebiyatı şairlerindendir.
C. Şiirlerinde ölçü olarak hece’yi kullanmıştır.
D.
Mevlevi tarikatının Anadolu’daki temsilcilerindendir.
E. Yaşayışı ile eserleri arasında sıkı bir ilişki vardır.
15.
Yunus
Emre ile ilgili olarak verilen aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır? (3p)
A.
Bütün şiirlerini hece ölçüsüyle kaleme almıştır.
B. Tekke
edebiyatının önde gelen şairlerindendir.
C. Şiirlerinde
dini – tasavvufi unsurlara yer vermiştir.
D. Şiirlerini
sade ve tabii bir dille yazmıştır.
E. Risaletü’n
Nushiyye adlı bir mesnevi yazmıştır.
16.
Aşağıdakilerden
hangisi bir gazelin matla beytine aittir? (3p)
A. Ey
Dehhani yüri sabreyle elünden ne gelür
Hûblar cevr ü cefayı kime
öğretmediler
B.
Lâle-hadler yine gülşende neler etmediler
Servi yürütmediler, gonceyi söyletmediler
C. Gül-i
ruhsarına karşu gözümden kanlu akar su
Habibim fasl-ı güldür bu, akan
sular bulanmaz mı
D. Âdeti
hûbların cevr ü cefadır amma
Bana ettüklerini kimselere
etmediler
E. Hamdülillah
mey-i cân-bahş ile sâkilerimüz
Âb-ı hayvan ile Kevser suyun
istetmediler
17.
Aşağıdakilerden
hangisi Türk destanlarında görülen “motif”lerden biri değildir? (3p)
A.
Gökbörü (bozkurt)
|
B.
Işık
|
||
C.
Rüya (düş)
|
D. Alperen
|
||
|
E.
Ağaç
|
|
|
http://www.edebiyatogretmeni.net
18.
“Bolu beyi, seyislerinden Yusuf’a çok
hünerli ve değerli bir at bulmasını emreder. Yusuf, uzun süre Bolu beyinin
isteğine uygun bir at arar. Büyüdüklerinde iyi at olacağını düşündüğü iki zayıf
tay alır. Bolu beyi bu zayıf atları görünce çok kızar ve Yusuf’un gözlerine mil
çekilmesini emreder.”
Yukarıda bir bölümü verilen destan aşağıdakilerden hangisidir? (3p)
A.
Battal Gazi Destanı
|
B.
Danişmend Gazi Des.
|
||
C. Köroğlu Destanı
|
D.
Edige Destanı
|
||
|
E.
Manas Destanı
|
|
|
19.
Aşağıda verilen destan dizilerinden hangisi,
sadece Türk destanlarını kapsamaktadır? (3p)
A. Alp
Er Tunga – Oğuz – Türeyiş – Şehname
B. Şu – Türeyiş – Gılgamış – Oğuz
C.
Türeyiş – Alp Er Tunga – Oğuz – Şu
D. Oğuz
– Alp Er Tunga – Ramayana – Şu
E. Şehname
– Oğuz – Şu – İlyada
20.
“Köktürklerden bir Türk boyu, huzur içinde
otururken, düşman baskınına uğradı. Bu baskında küçük bir çocuk sağ kaldı.
Düşmanlar çocuğun kolunu bacağını kesip bir sazlığa attılar. Bir dişi bozkurt
gelip çocuğu emzirdi. Yaralarını iyi etti. Düşman başbuğu, çocuğun yaşadığını
öğrendi. Adamlar gönderip durumunu öğrenmek istedi…”
Yukarıdaki bölüm aşağıdaki destanlardan hangisine aittir? (3p)
A.
Türeyiş Destanı
|
B.
Ergenekon Destanı
|
||
C.
Göç Destanı
|
D. Bozkurt Destanı
|
||
|
E.
Alp Er Tunga Destanı
|
|
|
21.
Aşağıdaki destanlardan hangisi, birlikte
verildiği millete ait değildir? (3p)
B.
Ramayana – Hint
|
|||
C.
Nibelungen – Alman
|
D. Manas – İran
|
||
|
E.
Ergenekon – Türk
|
|
|
22.
Türkçenin
söz kudretini ortaya koyan yazılı ilk metinler olan Köktürk Yazıtları’nın
günümüzde bulunduğu yer aşağıdakilerden hangisidir? (3p)
A. Moğolistan
|
B.
Kırgızistan
|
||
C.
Doğu Türkistan
|
D.
Kazakistan
|
||
|
E.
Yakutistan
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.