FECR-I
ATİ EDEBİYATI (1909-1912)
1. Edebiyatımızda ilk edebi beyannameyi
yayımlayan topluluk.............. topluluğudur.
2. Fecr-i Ati edebiyatı...................... edebiyatına bir tepki olarak doğmuştur.
3. Fecr-i Ati edebiyatı sanatçıları "Sanat...... ve............ dir"
görüşüne bağlı kalmışlardır.
4. "Edebiyat ciddi ve önemli bir iştir,
bunun halka anlatılması lazımdır."düşüncesinde olan sanatçıları bu düşüncelerini uygulamada
başarılı olamamışlardır.
5. Fecr-i Ati
edebiyatı sanatçıları.................... a
bir tepki olarak ortaya çıkmasına rağmen, şiir sahasında onların özelliklerini
devam ettirdiler.
FECR-İ
ATİ ŞİİRİ
1. Fecr-i Ati
sanatçılarının başlıca konuları...... ve............ dır.
2. Fecr-i Ati
sanatçılarının.......... tasvirleri
gerçekten uzak ve sübjektiftir.
3. Fecr-i Ati dil
bakımından..................... edebiyatının
devamıdır.
4. Fecr-i Ati sanatçıları
Arapça, Farsça kelimelerle ve tamlamalarla dolu,........... dilinden uzak
bir
şiir dili meydana getirmişlerdir.
5. Şiirde.............. veznini kullanan Fecr-i
Aticilerin dili ağırdır.
6. Servet-i Fünuncuların
kullandığı........ müstezat nazım
şeklini Fecr-i Ati sanatçıları geliştirmişlerdir.
7. Fecr-i Ati şiirinde
…………. ve ……………akımlarının etkisi vardır.
8. Fecr-i Ati sanatçıları
hikâye ve romanda ı, tiyatroda……………örnek
almışlardır.
9. Fecr-i Aticiler........... ile yakından ilgilenmişler
ancak sade dille başarılı eserler oluşturamamışlardır.
FECR-İ
ATİ SANATÇILARI
1. Fecr-i Ati topluluğunun
en büyük şairi....... dir.
2. Ahmet Haşim şiirlerini.......... için sanat görüşüyle
yazmıştır.
3. İlk şiirlerini Çocuk
Bahçesi dergisinde yayınlayan Tahsin Nahid'in Sanatkâr ve……….adındaki oyunları
sahnelenmiş ama basılmamıştır.
4. Sembolizmin
edebiyatımızdaki en büyük temsilcisi olarak................ sayılabilir.
5. Ahmet Haşim'e göre şiir.......... için, nesir ise anlaşılmak
için yazılır.
6. Ahmet Haşim şiirin asla.......... ya çevrilemeyeceğini
savunmuştur.
7... ……………….Ahmet
Haşim'in gezi yazısı türündeki eseridir.
8. Hayale önem veren Ahmet
Haşim'in şiirlerinde..... sorunlar
yer almaz.
9. Ahmet Haşim............ ölçüsünü hiç kullanmamış,
tüm şiirlerini.... ölçüsüyle
yazmıştır.
10. Şiirde müzikaliteye önem
veren...................... şiirin
sözden çok müziğe yakın bir dil olduğunu
söyler.
11. Hicranlar, Jöntürk,
Kösem Sultan, Firar............. in
oyunlarıdır.
12. ……………..şiirle ilgili
görüşlerini Piyale isimli kitabının önsözünde "Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar"
başlığıyla ortaya koymuştur.
13. Tahsin Nahid şiirlerini.................. adıyla bir araya
getirmiştir.
14. Ahmet Haşim'in dili
yabancı sözcük ve tamlamalarla yüklü…………..bir dildir. 1921'den sonraki şiirlerinde
daha…………………bir dil kullanmıştır.
15. Ben Başka, Kırık
Mahfaza adlı.. türündeki eserleri
Şehabettin Süleyman yazmıştır.
16. Merdiven şiiri.................... in en ünlü
şiirlerinden biridir.
17. Ahmet Haşim'in Bize Göre,
Gurabahane-i Laklakan adlı eserlerindeki kimi yazılar, edebiyatımızın ilk örnekleri sayılabilir.
18. Şahabettin Süleyman'ın
edebiyat bilgilerine yer verdiği............ isimli
eseri vardır.
19. Ahmet Haşim şiirlerini.................. ve............ adlı eserlerde toplamıştır.
FECR-İ ATİ EDEBİYATI BOŞLUK DOLDURMA SORULARININ CEVAPLARI
FECR-I ATİ EDEBİYATI
(1909-1912)
1. Edebiyatımızda ilk edebi
beyannameyi yayımlayan topluluk Fecr-i Âti topluluğudur.
2. Fecr-i Ati edebiyatı Servet-i Fünûn edebiyatına
bir tepki olarak doğmuştur.
3. Fecr-i Ati edebiyatı
sanatçıları "Sanat şahsi
ve muhteremdir"
görüşüne bağlı kalmışlardır.
4. "Edebiyat ciddi ve
önemli bir iştir, bunun halka anlatılması lazımdır."düşüncesinde olan Fecr-i Âti sanatçıları bu
düşüncelerini uygulamada başarılı olamamışlardır.
5. Fecr-i Ati edebiyatı
sanatçıları Servet-i Fünun’a
bir tepki olarak ortaya çıkmasına rağmen, şiir sahasında onların özelliklerini
devam ettirmişlerdir.
FECR-İ
ATİ ŞİİRİ
1. Fecr-i Ati
sanatçılarının başlıca konuları aşk ve doğadır.
2. Fecr-i Ati
sanatçılarının tabiat tasvirleri
gerçekten uzak ve sübjektiftir.
3. Fecr-i Ati dil
bakımından Servet-i Fünûn
edebiyatının devamıdır.
4. Fecr-i Ati sanatçıları
Arapça, Farsça kelimelerle ve tamlamalarla dolu, konuşma dilinden uzak bir şiir dili meydana
getirmişlerdir.
5. Şiirde aruz veznini kullanan Fecr-i
Aticilerin dili ağırdır.
6. Servet-i Fünuncuların
kullandığı serbest müstezat
nazım şeklini Fecr-i Ati sanatçıları geliştirmişlerdir.
7. Fecr-i Ati şiirinde
sembolizm ve empresyonizm akımlarının etkisi vardır.
8. Fecr-i Ati sanatçıları
hikâye ve romanda Maupassant’ı,
tiyatroda H. İbsen’i örnek
almışlardır.
9. Fecr-i Aticiler tiyatro ile yakından
ilgilenmişler ancak sade dille başarılı eserler oluşturamamışlardır.
FECR-İ
ATİ SANATÇILARI
1. Fecr-i Ati topluluğunun en
büyük şairi Ahmet Haşim’dir.
2. Ahmet Haşim şiirlerini sanat için sanat görüşüyle
yazmıştır.
3. İlk şiirlerini Çocuk
Bahçesi dergisinde yayınlayan Tahsin Nahid'in Sanatkâr ve Talak adındaki oyunları
sahnelenmiş ama basılmamıştır.
4. Sembolizmin edebiyatımızdaki
en büyük temsilcisi olarak Ahmet
Haşim sayılabilir.
5. Ahmet Haşim'e göre şiir duyulmak için, nesir ise
anlaşılmak için yazılır.
6. Ahmet Haşim şiirin asla düzyazıya çevrilemeyeceğini
savunmuştur.
7... Frankfurt Seyahatnamesi, Ahmet
Haşim'in gezi yazısı türündeki eseridir.
8. Hayale önem veren Ahmet
Haşim'in şiirlerinde toplumsal
sorunlar yer almaz.
9. Ahmet Haşim hece ölçüsünü hiç
kullanmamış, tüm şiirlerini aruz
ölçüsüyle yazmıştır.
10. Şiirde müzikaliteye önem
veren Ahmet Haşim,
şiirin sözden çok müziğe yakın bir dil olduğunu söyler.
11. Hicranlar, Jöntürk,
Kösem Sultan, Firar Tahsin
Nahid’in oyunlarıdır.
12 Ahmet Haşim, şiirle ilgili görüşlerini Piyale
isimli kitabının önsözünde "Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar"
başlığıyla ortaya koymuştur.
13. Tahsin Nahid şiirlerini Ruh-i Bikayd adıyla bir araya
getirmiştir.
14. Ahmet Haşim'in dili
yabancı sözcük ve tamlamalarla yüklü ağır bir dildir. 1921'den sonraki şiirlerinde daha sade bir dil kullanmıştır.
15. Ben Başka, Kırık
Mahfaza adlı oyun türündeki
eserleri Şehabettin Süleyman yazmıştır.
16. Merdiven şiiri Ahmet Haşim’in en ünlü
şiirlerinden biridir.
17. Ahmet Haşim'in Bize Göre,
Gurabahane-i Laklakan adlı eserlerindeki kimi yazılar, edebiyatımızın ilk deneme örnekleri sayılabilir.
18. Şahabettin Süleyman'ın
edebiyat bilgilerine yer verdiği Malumat-ı Edebiye isimli eseri vardır.
19. Ahmet Haşim şiirlerini Piyale ve Göl
Saatleri adlı eserlerde toplamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.