YGS-LYS Türkçe, Türk Edebiyatı Hazırlık - ÇIKMIŞ SORULAR

20 Ocak 2013 Pazar

11. Sınıf Türk Edebiyatı 1. Dönem 3. Yazılı Soruları ve Cevapları (test)

11. Sınıf Türk Edebiyatı Dersi 1. Dönem 3. Yazılı Soruları
Adı Soyadı: Sınıfı:
No:
1. Eserlerinde realist izler de görülen -—’in dili, konuş­ma diline yakın bir sadeliktedir. Çeşitli alanlarda (roman, hikaye, tiyatro, matematik, coğrafya, mate­matik ...) 200’den fazla yapıtı olan sanatçının eserlerinde, sanatsal kaygıyı ikinci plana attığı görülür. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdaki sanat­çılardan hangisi getirilmelidir?
A) İbrahim Şinasi
B) Ahmet Mithat Efendi
C) Namık Kemal
D) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Şemsettin Sami



2. Aşağıdakilerden hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A) Şinasi, Batı etkisinde gelişen Türk edebiyatının öncüsü kabul edilmektedir.
B) Tanzimat sanatçıları; devlet adamlığı, şairlik, ga­zetecilik gibi birçok özelliği bünyelerinde taşır­lar.
C) Namık Kemal ve Ahmet Mithat, romantizmden etkilenmişlerdir.
D) Tanzimat Dönemi’nin ilk çeviri romanı olan “Telemak”, Ziya Paşa tarafından çevrilmiştir.
E) ilk özel gazete olan Tercüman-ı Ahval, Şinasi ile Agâh Efendi tarafından çıkarılmıştır.

3. Tanzimat Edebiyatı’nın ikinci döneminde, önceki dö­nemde başlayan sade dille yazma ve halka hitap etme gibi prensipler, yazarlarca pek benimsenmemiş­tir. Abdülhak Hamit Tarhan, Recaizade Mahmut Ek­rem, Samipaşazade Sezai ve Nabizade Nazım “sa­nat için sanat” anlayışına bağlı kalmışlardır. Aşağıdaki eserlerden hangisi, yukarıda adı ge­çen yazarlardan birine ait değildir?
A) Karabibik B) İclal
C) Zemzeme D) Nesteren
E) Letaif-i Rivayat

4. I. İlk yerli roman Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat’ın ya­zarı Şemsettin Sami’dir.
II. Muallim Naci, göz için kafiye anlayışını savun­muştur.
III. Samipaşazade Sezai, realizmin etkisinde kal­mıştır.
IV. Abdülhak Hamit’in tiyatrolarının çoğu sahne­lenmek için yazılmıştır.
V. Recaizade Mahmut Ekrem edebiyat hakkındaki görüşlerine Talim-i Edebiyat adlı eserinde yer vermiştir.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisin­de bir bilgi yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

5. Yeniliğin öncüsüdür. Topluma ilk yönelen kişidir. Dil­de sadeleşme hareketini başlatmıştır. Şiirlerinde ko­nu birliğine ve bütün güzelliğine önem vermiştir. Ko­nuşma dilini, yazı dili haline getirmeye çalışmıştır. Noktalama işaretlerini de ilk kez o kullanmıştır.
Bu parçada özellikleri anlatılan sanatçı, aşağı­dakilerden hangisidir?
A) Şinasi B) Ziya Paşa
C) Namık Kemal D) Ahmet Mithat
E) Şemsettin Sami

6. Aşağıdaki sanatçı-eser eşleştirmelerinden han­gisinde bir yanlışlık yapılmıştır?
A) Ziya Paşa - Zafername
B) Namık Kemal - Cezmi
C) Şinasi - Tercüme-i Manzume
D) Ahmet Mithat Efendi - Haşan Mellah
E) Şemsettin Sami - Şecere-i Türkî

7. Emin Nihat’ın yazdığı ve gece sohbetleri anlamına gelen —, Doğu geleneğindeki Binbir Gece Hikayeleri’ni hatırlattığı gibi Decameron hikayelerini anımsatmaktadır.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Letaif-i Rivayat B) Kokona Yatıyor
C) Müsameretname D) Ayyar Hamza
E) Zararlı Çocuk

8. I. Tanzimat’ın “toplumcu” tutumundan sonra, Edebiyat-ı Cedide “kişisel” eserler vermiştir.
II. Edebiyat-ı Cedideciler de Tanzimatçılar kadar nitelikli romanlar yazamamışlardır.
III. Tanzimat’taki “dilde sadeleşme” Edebiyat-ı Ce-dide’de yerini ağır bir dile bırakmıştır.
IV. Hem Tanzimat hem de Edebiyat-ı Cedide şair­leri aruz veznini tercih etmiştir.
V. Tanzimat şiiri biçim yönüyle eskiyi tercih etmiş, Edebiyat-ı Cedide şiiri ise yeni biçimler kullan­mıştır.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangisin­de bir bilgi yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.

9. “Tesadüfte İstanbul’un Edirnekapı'daki kenar ma­hallelerden birisine yer verilmekte hakin çekmekte olduğu sefalet ve yoksulluk, güldürücü sahneler içe­risinde çok başarılı gözlerimizin önünde canlandırıl- makadır. Meşrutiyet’ten sonra “Şıpsevdi” sahte ba­tıcılığı yerme amacı ile yazmış olduğu ilk roman “Şık”ın devamıdır.
Parçada anlatılan yazar kimdir?
A) Hüseyin Rahmi
B) Ahmet Rasim
C) Hüseyin Cahit
D) Halit Ziya
E) Mehmet Rauf

10. Romanda, Edebiyat-ı Cedide kuşağının idealleri, bek­lentileri ve gerçekler karşısında aldıkları yenilgiler anlatılır. Romanın kahramanı Ahmet Cemil hem oku­makta, hem ailesini geçindirmektedir. Tüm ümitleri­ni yazdığı romana ve eğitimine bağlamıştır. Ancak kız kardeşi ölür, işinden kovulur ve sevdiği kız baş­kasıyla nişanlanır. Ahmet Cemil'in ruh hali birden ümitsizliğin karanlığı ile kaplanır.
Yukarıda sözü edilen roman ve yazarı aşağıda- kilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Eylül - Mehmet Rauf
B) Hayat-ı Muhayyel - Hüseyin Cahit
C) Gecelerim - Ahmet Rasim
D) Tesadüf - Hüseyin Rahmi
E) Mai ve Siyah - Halit Ziya

11. Halit Ziya Uşaklıgil ile ilgili olarak aşağıdakiler­den hangisi söylenemez?
A) Modern Türk edebiyatının kurucusu sayılır.
B) Edebiyatımızda teknik yönü güçlü romanları ilk o yazmıştır.
C) Romanlarında Anadolu’ya yönelmiş, Anadolu halkının yaşamına yer vermiştir.
D) Romanlarında realizm ve natüralizmin etkileri gö­rülür.
E) Edebiyatımızda mensur şiirin ilk örneklerini ver­miştir.

12. Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı yapıl­mıştır.
A) Tevfik Fikret daha çok sembolizmin etkisinde kal­mıştır.
B) Cenap Şahabettin tiyatro eserleri de yazmıştır.
C) İlk mensur şiirleri Halit Ziya yazmıştır.
D) Fikret şiirlerinde hem aruz hem heceyi kullan­mıştır.
E) Mehmet Rauf, Eylül’de üç kişi arasındaki plato­nik aşkı anlatır.

13. Edebiyatımızda “Halkçı Muharrir” lakabıyla tanınan, Ahmet Mithat geleneğini benimseyen, Servet-i Fü­nun Dönemi’nin bağımsız sanatçılarındandır. Sanat­çı ramazanlarıyla, bayramlarıyla, sokak satıcılarıy­la eski İstanbul yaşamını anı ve fıkralarında konu olarak işlemiştir. Halk dilini canlı ve kısa cümlelerle kullanan sanatçı hayatını gazetecilik yaparak kazan­mıştır. “Falaka, Gecelerim, Muharrir Bu Ya” gibi önem­li eserler kaleme almıştır.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden han­gisidir?
A) Cenap Şahabettin
B) Tevfik Fikret
C) Ahmet Haşim
D) Hüseyin Rahmi Gürpınar
E) Ahmet Rasim

14.
- Hayır, sular ne kadar coşkun olsa ben giderim
Diyordu oğlu, yarın sen biraz ninemle otur
Zavallıcık yine kaç gündür işte hasta...
(Tevfik Fikret)
Bu dizelerde Edebiyat-ı Cedide’nin aşağıdaki özelliklerin hangisine uygun bir durum vardır?
A) Ağır bir dilin kullanılması
B) Şiire konuşma havasını getirmiş olması
C) Nazmın nesirden uzaklaştırılması
D) Toplumsal konulardan uzak olması
E) Dönemin koşullarını eleştirmesi

15. Aşağıdakilerin hangisi klasisizmin özellikle­rinden biri değildir?
A) Duygu ve hayallere önem verilmiştir.
B) Şiir ve tiyatro türleri gelişmiştir.
C) "Doğa" kavramı, insanın iç doğası anlamında kullanılmıştır.
D) Akıl ve sağduyu önemsenmiştir.
E) Dil seçkin çevrelerin kullandığı dildir.

16. "İlahi Komedya" ile ......., "Yanlışlıklar Komedya­sı" ile..........." insanlık Komedyası" ile ...........
dünya edebiyatında ölümsüzlüğe ulaşmışlardır.
Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşa-ğıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Montaigne - Shakeaspeare - Moliere
B) Dante - Aristophanes - Balzac
C) Dante - Shakeaspeare - Balzac
D) Moliere - Victor Hugo - Stendhal
E) Maupassant - Baudelaire – Kafka

17.
 Bugün açız yine evlatlarım, diyordu peder
Bugün açız yine; lakin yarın, ümid ederim
Sular biraz daha sakinleşir... Ne çare, kader
-Hayır, sular ne kadar coşkun olsa da giderim(Balıkçılar)
 Kuzum ayıp mı çalışmak, günah mı yük taşımak
Ayıp; Dilencilik, işlerken el yürürken ayak
Ne doğru söyledi! öp oğlum amcanın elini (Küfe)
"Mehmet Akif Ersoy"un "Küfe" ile "Tevfik Fikret'in "Balıkçılar" adlı eserinden bu parçalardan ha­reketle aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Şiirler manzum öyküye güzel birer örnektir.
B) Her iki şair de aruzu Türkçeye başarıyla uy­gulamıştır.
C) Her iki eserde toplumsal konuları ele almıştır.
D) Her iki sanatçı da sembolizmin etkisinde kalmıştır
E) Her iki şair de şiiri düzyazıya yaklaştırmıştır.

18. Aşağıdaki özelliklerden hangisi "Tanzimat Edebi­yatı I. döneminin özelliği" sayılamaz?
A) Toplumsal konulara yönelerek düşünceyi birinci plana çıkarmışlardır.
B) Tiyatro türündeki eserleri oynanmak için yazmışlardır.
C) "Halk için sanat" anlayışı benimsenmiştir.
D) Ölçü ve uyakta önemli değişiklikler yapmış­lardır.
E) Şiirde aruz ölçüsünü kullanmışlardır.

19.
I. Cezmi
II. Araba Sevdası
III. Karabibik
IV. Telemak
Aşağıda verilen “ilk”ler yukarıdaki eserlerle eşleştirilirse hangisi dışta kalır?
A) İlk yerli roman
B) İlk çeviri roman
C) İlk tarihi roman
D) İlk köy romanı
E) İlk realist roman

20. "Servet-i Fünun edebiyatı" ile ilgili aşağıda ve­rilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Faaliyetleri, Hüseyin Cahit Yalçın'ın Fransız edebiyatından çevirdiği "Edebiyat ve Hukuk" çevirisini yazmasıyla sona ermiştir.
B) Romanlarda genellikle İstanbul'da geçen olaylara değinilmiştir.
C) Tiyatro alanında verilen başarılı örnekler, yur­dun çeşitli yerlerinde sahnelenmiştir.
D) Batı tekniğine uygun ilk öykü ve roman ör­nekleri verilmiştir.
E) Yabancı sözcüklerle yüklü ağır bir dil kulla­nılmıştır.

11. Sınıf Türk Edebiyatı Dersi 1. Dönem 3. Yazılı Soruları Cevap Anahtarı
Adı Soyadı: Sınıfı:
No:

1. Eserlerinde realist izler de görülen -—’in dili, konuş­ma diline yakın bir sadeliktedir. Çeşitli alanlarda (roman, hikaye, tiyatro, matematik, coğrafya, mate­matik ...) 200’den fazla yapıtı olan sanatçının eserlerinde, sanatsal kaygıyı ikinci plana attığı görülür. Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdaki sanat­çılardan hangisi getirilmelidir?
A) İbrahim Şinasi
B) Ahmet Mithat Efendi
C) Namık Kemal
D) Abdülhak Hamit Tarhan
E) Şemsettin Sami
2. Aşağıdakilerden hangisinde bir bilgi yanlışı vardır?
A) Şinasi, Batı etkisinde gelişen Türk edebiyatının öncüsü kabul edilmektedir.
B) Tanzimat sanatçıları; devlet adamlığı, şairlik, ga­zetecilik gibi birçok özelliği bünyelerinde taşır­lar.
C) Namık Kemal ve Ahmet Mithat, romantizmden etkilenmişlerdir.
D) Tanzimat Dönemi’nin ilk çeviri romanı olan “Telemak”, Ziya Paşa tarafından çevrilmiştir.
E) ilk özel gazete olan Tercüman-ı Ahval, Şinasi ile Agâh Efendi tarafından çıkarılmıştır.
3. Tanzimat Edebiyatı’nın ikinci döneminde, önceki dö­nemde başlayan sade dille yazma ve halka hitap etme gibi prensipler, yazarlarca pek benimsenmemiş­tir. Abdülhak Hamit Tarhan, Recaizade Mahmut Ek­rem, Samipaşazade Sezai ve Nabizade Nazım “sa­nat için sanat” anlayışına bağlı kalmışlardır. Aşağıdaki eserlerden hangisi, yukarıda adı ge­çen yazarlardan birine ait değildir?
A) Karabibik B) İclal
C) Zemzeme D) Nesteren
E) Letaif-i Rivayat
4. I. İlk yerli roman Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat’ın ya­zarı Şemsettin Sami’dir.
II. Muallim Naci, göz için kafiye anlayışını savun­muştur.
III. Samipaşazade Sezai, realizmin etkisinde kal­mıştır.
IV. Abdülhak Hamit’in tiyatrolarının çoğu sahne­lenmek için yazılmıştır.
V. Recaizade Mahmut Ekrem edebiyat hakkındaki görüşlerine Talim-i Edebiyat adlı eserinde yer vermiştir.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerden hangisin­de bir bilgi yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
5. Yeniliğin öncüsüdür. Topluma ilk yönelen kişidir. Dil­de sadeleşme hareketini başlatmıştır. Şiirlerinde ko­nu birliğine ve bütün güzelliğine önem vermiştir. Ko­nuşma dilini, yazı dili haline getirmeye çalışmıştır. Noktalama işaretlerini de ilk kez o kullanmıştır.
Bu parçada özellikleri anlatılan sanatçı, aşağı­dakilerden hangisidir?
A) Şinasi B) Ziya Paşa
C) Namık Kemal D) Ahmet Mithat
E) Şemsettin Sami
6. Aşağıdaki sanatçı-eser eşleştirmelerinden han­gisinde bir yanlışlık yapılmıştır?
A) Ziya Paşa - Zafername
B) Namık Kemal - Cezmi
C) Şinasi - Tercüme-i Manzume
D) Ahmet Mithat Efendi - Haşan Mellah
E) Şemsettin Sami - Şecere-i Türkî
7. Emin Nihat’ın yazdığı ve gece sohbetleri anlamına gelen —, Doğu geleneğindeki Binbir Gece Hikayeleri’ni hatırlattığı gibi Decameron hikayelerini anımsatmaktadır.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Letaif-i Rivayat B) Kokona Yatıyor
C) Müsameretname D) Ayyar Hamza
E) Zararlı Çocuk
8. I. Tanzimat’ın “toplumcu” tutumundan sonra, Edebiyat-ı Cedide “kişisel” eserler vermiştir.
II. Edebiyat-ı Cedideciler de Tanzimatçılar kadar nitelikli romanlar yazamamışlardır.
III. Tanzimat’taki “dilde sadeleşme” Edebiyat-ı Ce-dide’de yerini ağır bir dile bırakmıştır.
IV. Hem Tanzimat hem de Edebiyat-ı Cedide şair­leri aruz veznini tercih etmiştir.
V. Tanzimat şiiri biçim yönüyle eskiyi tercih etmiş, Edebiyat-ı Cedide şiiri ise yeni biçimler kullan­mıştır.
Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangisin­de bir bilgi yanlışı vardır?
A) I. B) II. C) III. D) IV. E) V.
9. “Tesadüfte İstanbul’un Edirnekapı'daki kenar ma­hallelerden birisine yer verilmekte hakin çekmekte olduğu sefalet ve yoksulluk, güldürücü sahneler içe­risinde çok başarılı gözlerimizin önünde canlandırıl- makadır. Meşrutiyet’ten sonra “Şıpsevdi” sahte ba­tıcılığı yerme amacı ile yazmış olduğu ilk roman “Şık”ın devamıdır.
Parçada anlatılan yazar kimdir?
A) Hüseyin Rahmi
B) Ahmet Rasim
C) Hüseyin Cahit
D) Halit Ziya
E) Mehmet Rauf
10. Romanda, Edebiyat-ı Cedide kuşağının idealleri, bek­lentileri ve gerçekler karşısında aldıkları yenilgiler anlatılır. Romanın kahramanı Ahmet Cemil hem oku­makta, hem ailesini geçindirmektedir. Tüm ümitleri­ni yazdığı romana ve eğitimine bağlamıştır. Ancak kız kardeşi ölür, işinden kovulur ve sevdiği kız baş­kasıyla nişanlanır. Ahmet Cemil'in ruh hali birden ümitsizliğin karanlığı ile kaplanır.
Yukarıda sözü edilen roman ve yazarı aşağıda- kilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) Eylül - Mehmet Rauf
B) Hayat-ı Muhayyel - Hüseyin Cahit
C) Gecelerim - Ahmet Rasim
D) Tesadüf - Hüseyin Rahmi
E) Mai ve Siyah - Halit Ziya
11. Halit Ziya Uşaklıgil ile ilgili olarak aşağıdakiler­den hangisi söylenemez?
A) Modern Türk edebiyatının kurucusu sayılır.
B) Edebiyatımızda teknik yönü güçlü romanları ilk o yazmıştır.
C) Romanlarında Anadolu’ya yönelmiş, Anadolu halkının yaşamına yer vermiştir.
D) Romanlarında realizm ve natüralizmin etkileri gö­rülür.
E) Edebiyatımızda mensur şiirin ilk örneklerini ver­miştir.
12. Aşağıdakilerin hangisinde bir bilgi yanlışı yapıl­mıştır.
A) Tevfik Fikret daha çok sembolizmin etkisinde kal­mıştır.
B) Cenap Şahabettin tiyatro eserleri de yazmıştır.
C) İlk mensur şiirleri Halit Ziya yazmıştır.
D) Fikret şiirlerinde hem aruz hem heceyi kullan­mıştır.
E) Mehmet Rauf, Eylül’de üç kişi arasındaki plato­nik aşkı anlatır.
13. Edebiyatımızda “Halkçı Muharrir” lakabıyla tanınan, Ahmet Mithat geleneğini benimseyen, Servet-i Fü­nun Dönemi’nin bağımsız sanatçılarındandır. Sanat­çı ramazanlarıyla, bayramlarıyla, sokak satıcılarıy­la eski İstanbul yaşamını anı ve fıkralarında konu olarak işlemiştir. Halk dilini canlı ve kısa cümlelerle kullanan sanatçı hayatını gazetecilik yaparak kazan­mıştır. “Falaka, Gecelerim, Muharrir Bu Ya” gibi önem­li eserler kaleme almıştır.
Bu parçada tanıtılan sanatçı aşağıdakilerden han­gisidir?
A) Cenap Şahabettin
B) Tevfik Fikret
C) Ahmet Haşim
D) Hüseyin Rahmi Gürpınar
E) Ahmet Rasim
14.
- Hayır, sular ne kadar coşkun olsa ben giderim
Diyordu oğlu, yarın sen biraz ninemle otur
Zavallıcık yine kaç gündür işte hasta...
(Tevfik Fikret)
Bu dizelerde Edebiyat-ı Cedide’nin aşağıdaki özelliklerin hangisine uygun bir durum vardır?
A) Ağır bir dilin kullanılması
B) Şiire konuşma havasını getirmiş olması
C) Nazmın nesirden uzaklaştırılması
D) Toplumsal konulardan uzak olması
E) Dönemin koşullarını eleştirmesi
15. Aşağıdakilerin hangisi klasisizmin özellikle­rinden biri değildir?
A) Duygu ve hayallere önem verilmiştir.
B) Şiir ve tiyatro türleri gelişmiştir.
C) "Doğa" kavramı, insanın iç doğası anlamında kullanılmıştır.
D) Akıl ve sağduyu önemsenmiştir.
E) Dil seçkin çevrelerin kullandığı dildir.
16. "İlahi Komedya" ile ......., "Yanlışlıklar Komedya­sı" ile..........." insanlık Komedyası" ile ...........
dünya edebiyatında ölümsüzlüğe ulaşmışlardır.
Bu parçada boş bırakılan yerlere sırasıyla aşa-ğıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A) Montaigne - Shakeaspeare - Moliere
B) Dante - Aristophanes - Balzac
C) Dante - Shakeaspeare - Balzac
D) Moliere - Victor Hugo - Stendhal
E) Maupassant - Baudelaire Kafka
17.
I. Bugün açız yine evlatlarım, diyordu peder
Bugün açız yine; lakin yarın, ümid ederim
Sular biraz daha sakinleşir... Ne çare, kader
-Hayır, sular ne kadar coşkun olsa da giderim(Balıkçılar)
II. Kuzum ayıp mı çalışmak, günah mı yük taşımak
Ayıp; Dilencilik, işlerken el yürürken ayak
Ne doğru söyledi! öp oğlum amcanın elini (Küfe)
"Mehmet Akif Ersoy"un "Küfe" ile "Tevfik Fikret'in "Balıkçılar" adlı eserinden bu parçalardan ha­reketle aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz?
A) Şiirler manzum öyküye güzel birer örnektir.
B) Her iki şair de aruzu Türkçeye başarıyla uy­gulamıştır.
C) Her iki eserde toplumsal konuları ele almıştır.
D) Her iki sanatçı da sembolizmin etkisinde kalmıştır
E) Her iki şair de şiiri düzyazıya yaklaştırmıştır.
18. Aşağıdaki özelliklerden hangisi "Tanzimat Edebi­yatı I. döneminin özelliği" sayılamaz?
A) Toplumsal konulara yönelerek düşünceyi birinci plana çıkarmışlardır.
B) Tiyatro türündeki eserleri oynanmak için yazmışlardır.
C) "Halk için sanat" anlayışı benimsenmiştir.
D) Ölçü ve uyakta önemli değişiklikler yapmış­lardır.
E) Şiirde aruz ölçüsünü kullanmışlardır.
19.
I. Cezmi
II. Araba Sevdası
III. Karabibik
IV. Telemak
Aşağıda verilen “ilk”ler yukarıdaki eserlerle eşleştirilirse hangisi dışta kalır?
A) İlk yerli roman
B) İlk çeviri roman
C) İlk tarihi roman
D) İlk köy romanı
E) İlk realist roman
20. "Servet-i Fünun edebiyatı" ile ilgili aşağıda ve­rilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Faaliyetleri, Hüseyin Cahit Yalçın'ın Fransız edebiyatından çevirdiği "Edebiyat ve Hukuk" çevirisini yazmasıyla sona ermiştir.
B) Romanlarda genellikle İstanbul'da geçen olaylara değinilmiştir.
C) Tiyatro alanında verilen başarılı örnekler, yur­dun çeşitli yerlerinde sahnelenmiştir.
D) Batı tekniğine uygun ilk öykü ve roman ör­nekleri verilmiştir.
E) Yabancı sözcüklerle yüklü ağır bir dil kulla­nılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Sitede Ara