DEĞERLENDİRME
1. Servet-i Fünûn’un Türk şiirine getirdiği yenilikler
nelerdir?
Divan şiiri nazım şekilleri terk edilmiştir.
Batı edebiyatı nazım şekilleri kullanılmıştır. (sone, terzarima)
Bütün güzelliğine önem verilmiştir.
Sembolizm ve parnasizm akımlarının etkisi görülür.
(sorucenneti.net-alıntılarda kaynak gösteriniz.)
Serbest müstezat nazım şekli kullanılmıştır.
Şiir düz yazıya yaklaştırılmıştır.
Şiirde birden çok aruz kalıbı kullanılmıştır.
Şiirde ses ve ahenk güzelliği sağlanmıştır.
2. Aşağıdaki cümlelerin başına yargı doğru ise “D”,
yanlış ise “Y” yazınız.
( D ) Sone ve serbest müstezat, Servet-i
Fünûn şairlerinin en çok kullandığı nazım şekilleridir.
( Y
) Servet-i Fünûn şairleri halkı bilinçlendirmek amacıyla şiir yazmışlardır.
( D ) Servet-i Fünûn şairleri “sanat için sanat”
ilkesini benimsemişlerdir.
( D ) Şiirde düz yazıya yöneliş, şiir
dilinde ise geriye gidiş görülür.
( D ) Resim ve müzik, Servet-i Fünûn şiirinde
kelimeler kadar önemlidir.
3. Aşağıdaki cümlede bulunan noktalı yere doğru sözcüğü
yazınız.
PARNASİZM “Sanat, sanat içindir.”
anlayışıyla plastik güzelliği ön planda tutarak varlıkların dış görünüşünü tasvir eden akımdır.
(sorucenneti.net-alıntılarda kaynak gösteriniz.)
“Hayır, hayal ile yoktur benim
alışverişim...
İnan ki ne demişsem görüp de söylemişim. ”
4. Yukarıdaki dizeler hangi
edebî akımın temel özelliğini ifade etmektedir?
A. Romantizm B. Klasisizm C. Sembolizm
D. Sürrealizm E. Realizm
Cevap: E
5. Tablasındaki taze
salataları övmek için “Badem bunlar, badem!” diye bağıran satıcı, aşağıdaki söz
sanatlarından hangisine başvurmaktadır?
A. Benzetme B. Tenasüp C. Kinaye
D. Hüsn-i Talil E. Açık istiare
Cevap: E
6. Aşağıdakilerden hangisi Tevfik Fikret’in
özelliklerinden biri değildir?
a. Gazel ve kaside türünü
sık kullanması
b. “Sanat için sanat”
ilkesiyle eserler vermesi
c. Okumuş kitleye
seslenmesi
d. Aruz ölçüsünü kullanması
e. Dilinin Arapça Farsça
sözcük ve tamlamalarla yüklü olması
Cevap: A
Yeni bir duyarlığı, yeni bir şiir dilini
oluşturmaya çalışırken Batı’yı hemen hemen günü gününe izlemişlerdir.
Şiirlerinin imgelerle yüklü, sanatlı bir yapısı vardır. Özellikle benzetmeler
ve sıfatlarla varlıkların gerçek görünüşlerini değiştirmeye çalışmışlardır.
Aşk, doğa, aile yaşamı, kişisel tedirginlik ve yakınma temalarını şiirlerinde
bol bol işlemişlerdir. (sorucenneti.net-alıntılarda kaynak gösteriniz.)
Bu parçada sözü edilen edebiyat topluluğu ve onun üyelerinden biri
aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir?
a) Tanzimat - Abdülhak
Hamit Tarhan
b) Servet-i Fünûn - Cenap
Şehabettin
c) Garipçiler - Orhan Veli
Kanık
d) Millî Edebiyat - Mehmet
Emin Yurdakul
e) Cumhuriyet Dönemi -
Faruk Nafiz Çamlıbel
(ÖYS-1993)
Cevap: B
8- (I) 1860-1885 yıllan arasında Fransa’da,
sanatçıların etkisi altında kaldıkları parnasizm, sadece roman sanatına özgü
bir akımdır. (II) Romantizme tepki olarak doğmuştur. (III) Parnasçıları romantiklerden
ayıran önemli fark “Sanat, sanat içindir. ” ilkesine sımsıkı bağlanmalarıdır.
(IV) Türk edebiyatında ilk izleri Servet-i Fünûn şairlerinde görülür. (V) Bu
akımı bizde ilk tanıtan ve temsil eden Cenap Şehabettin olmuştur.
Yukarıdaki parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde bir bilgi yanlışı
vardır?
A. I B. II C. Ill D. IV E.
V
Cevap: A
106 - 109 arası lütfen
YanıtlaSildevamı ne zaman gelir
YanıtlaSilBu kitabın cevaplarına ihtiyacım var ben bu sayfayı sürekli takip ediyorum şuana kadarki bölümden çok memnun kaldım devamını getirmenizi istiyorum.
YanıtlaSilBunun devamıda gelebılırmı hoca costu 2.donemıde ıslıyorda sımdıdedn tesekkur ederım ellerınıze saglık super olmus :)
YanıtlaSilharikasınız elerinize sağlık allah sizden razı olsun siz olmasanız bız neyaparız
YanıtlaSilthank you
YanıtlaSilokul için çok yaralı
YanıtlaSileyw admin
YanıtlaSilçok teşekürler
YanıtlaSilçok yardımda bulundu
YanıtlaSilBu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil