SAYFA 156
1. Okuduğunuz metinde anlam bütünlüğü olan birlikleri
belirleyip bu birliklerin iletilerini tahtaya yazınız. Metnin iletisiyle bu
birliklerin arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
2. Metnin ana fikrini bulunuz.
Gerçekle
ilgisi olmayan olay ve hikâyelere inanmamalıyız.
3. Metnin ana fikriyle dönemin sosyal hayatı ve gerçekliğini
tartışınız. Sonuçları defterinize sıralayınız.
Çocuklar,
anne ve ninelerinin anlattığı mantık dışı, hayali, ürkütücü hikayelerle
büyümüştür. O dönemde çoğu insan bilim ve eğitmden uzaktır. O dönemde batıl
inanışları olan insanlar vardır.
4. a. Metnin
ana fikrinden yola çıkarak o dönemde halkın yaşam tarzından gelen değerlere
verilen önemi açıklayınız.
Halkın yaşam tarzından gelen
değerler içinde ibadetler, oruç, Karagöz, orta oyunundan bahsedilmiş. Dini
duyarlılığımızın olduğu ancak birçok hususta batıl inanışlardan, ürkütücü
hikayelerden etkilendiğimiz dile getirilmiş.
b. Ahmet Rasim’in geniş halk kitlesine karşı nasıl bir tavır
sergilediğini belirtiniz.
Yazar,
batıl inanışların yanlış olduğundan bahsetmiş.
5. a. Metindeki
cümleleri kesinlik ve açıklık yönünden değerlendiriniz.
Cümleler; açık, anlaşılır ve
kesindir.
b. Metindeki kelimelerin çoğu anlaşılır mı? Bunun nedeni, o
dönemdeki dili sadeleştirme hareketi midir? Açıklayınız.
Kelimelerin
çoğu anlaşılır ve sadedir. Bunda o dönemdeki dili sadeleştirme hareketinin etkili
olmakla birlikte asıl Ahmet Rasim’in sanat anlayışının, sade dille yazma
isteğinin etkisi vardır. A. Rasim, Servet-i Fünun anlayışını benimsememiş, Ahmet
Mithat geleneğini sürdürmüş, eserlerinde sade bir dil kullanmıştır.
Metinde
yazarın kullandığı terim, kavram ve gündelik hayatla ilgili kelime ve deyimleri
aşağıya yazınız.
Terim : Masal, bilmece, selamlık
Kavram : Eğitim,
sosyal terbiye…
Gündelik
hayatla ilgili kelime ve deyimler: Kulak
vermek, geceleyin, kendini tutamamış..
Okuduğunuz metni aşağıda belirtilen özellikler açısından
inceleyiniz. İlgili kutucuğu ya da kutucukları işaretleyiniz.
Metnin
özelliklerinden yararlanarak türünü belirtiniz.
Metin,
okuyucuyla konuşur tarzda yazıldığından söyleşi (sohbet) türündedir.
Okuduğunuz metinden ve hakkında edindiğiniz bilgilerden
yararlanarak Ahmet Rasim’in fikrî ve edebî yönüyle ilgili çıkarımlarınızı
yazınız.
6. Okuduğunuz
eserle Ahmet Rasim arasındaki ilişkiyi açıklayınız.
Ahmet
Rasim, bu eserinde batıl inanışları mizahi bir tarzda ele almıştır.
DİĞER SAYFALAR
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Öğretici Metinler -Sayfa 148
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Öğretici Metinler -Sayfa 151
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Öğretici Metinler -Sayfa 152
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Öğretici Metinler (Fıkra) -Sayfa 153
11. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Biryay-2013) Milli Edebiyat Döneminde Öğretici Metinler -Sayfa 154
www.sorucenneti.net'ten alıntıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.